_CaspeR_

Buralıyım
Kayıt
27 Nisan 2007
Mesajlar
3.788
Beğeniler
0
Şehir
EXtraloob.com !!
EMEĞE SAYGI LÜTFEN SABİT

Attumen the Huntsman

ttumen the Huntsman, Atı midnight ile birlikte gelen Karazhan daki ilk bossdur. ( Zul Gurub'un çılgın trollu Mandokir'i andırıyor..
Ayrıca boss'a giderken kestiğiniz trash mobların 25 dakikalık bir respawn süresi var. Boss'la çarpışırken bu süre aşılırsa respawn olan moblar boss savaşına girerek wipe'a neden olacaklardır.

-Level: Boss
-Location: Karazhan
-Type: Undead
-Health: 350.000 ~

Boss savaşı 2 phase'den oluşmakta..


Phase I :

Attumen:

-Resim Silinmiş.

Tank üzerinde ortalama melee vuruşu 1600-2500 arasında olan bossun bu damage'ı cloth üzerinde 8000 gibi rakamlara ulaştıgından aggro kontrolünün önemli oldugu bosstur. ( aggronun bir defa kaçması muhtemelen wipe ile sonuçlanacakdır ) Ayrıca boss disarm edilebiliyor
Boss'un belirli aralıklarla yaptıgı "Shadow Cleave" adlı saldırı 4000 dolaylarında damage yaptıgından melee dps'in kendini sürekli %50hp üzerinde tutması gerekli. Ayrıca boss tüm raide attıgı curse ile melee ve ranged atackların hit oranını %50 oranında azaltıyor mage ve druidler tarafından seri bir şekilde bu curse kaldırılmalıdır. Tank bossu raidden uzak bir yerde tanklarken off tank bossun bineği olan Midnight'ı alacak ve kontrollü bir şekilde Midnight'a dps verilmeye başlanacak. Midnight %25 e geldiğinde phase 2 başlamış olacak.. ( Midnight'ın melee damage'ı plate üzerinde yaklaşık 2000 )


-Resim Silinmiş.

Midnight %25 e geldiğinde Attumen mountuna binecek ve boss'un tüm aggro'su sıfırlanacak ( biz atla uğraşırken tankımız aggro yaratmıştır deyip abanmak yok Ayrıca 2. fazda boss random charge atmaya başlayacak bu sebeple tüm raid birbirini kucaklayacak ve charge tehlikesinden dolayı herkes hp'sini yüksek tutacak. Boss 2.phase'de yine shadow cleave atmaya devam edecek. Ayrıca charge yiyen player'ın Knockdown ( mutlaka oyunda karsılasmısınızdır hani bazı mobların sizi yere yıkarak castinizi bozması gibi ) olmasına neden oluyor.
Sonuç olarak aggoya dikkat ederek Attumen'e dps yaparak savaşı tamamlayacağız..


-Resim Silinmiş.
-Resim Silinmiş.
-Resim Silinmiş.


Opera Event

Opera odasına geldiğimizde sahnenin yanında duran NPC (Barnes the Stage Manager) ile konuşarak event'i başlatıyoruz. Bizi bu aşamada 3 olasılıktan biri bekliyor.Bunlar:

Wizard of Oz Event
The Big Bad Wolf
Romulo&Julianne


Wizard of Oz Event:

Wizard of Oz olarak adlandırılan event'da tam olarak 6 bossla çarpışacağız. Bunlar; Dorothee, Strawman, Roar, Tinhead, Tito, ve The Crone

Bunların hepsiyle aynı anda çarpışmıyoruz. Dışardan bakıldığında karışık ve zor bir savaş olarak gözükse de her class üstüne düşeni yapıp, panik yapmazsa oldukça basit bir encounter.


Yetenekleri:

Dorothee: Bu human arkadaş hiçbir şekilde tanklanamıyor. Random olarak raide water bolt cast ediyor ve bunların hasarı 2000-2500 arasında. Ayrıca savaşın ortasında Tito'yu summon ediyor. Tito'yu kendisinden önce öldürürsek, enrage'e girerek water boltları coşuyor

Strawman: Oldukça yüksek armor değerine ve sağlam hasara sahip bu boss aldığı fire hasarı ile 6 saniye zihni karışır, hiçbir şey yapamaz hale gelir. Ayrıca annoying yipping yeteneği ile 2 saniye silence eder


Tinhead: Strawman gibi yüksek armor değerine ve okkalı vuruşlara sahip. Cleave saldırısı ile 5 yard etrafındaki oyunculara hasar verir. Bu mekanik boss aldığı her frost büyüsü ile bir debuff alır. Debuff, hareket hızını %10 oranında düşürüp, sekiz defaya kadar birikebilir.

Roar: Bu arkadaş oldukça seri ve sağlam vuruşlara sahip olup kullandıgı debuff ile targetının armorunu 5.000 değerinde azaltır. Ancak kendisi Fear'dan etkilenmektedir.

Tito: Tito, savaşın ortasında Dorothee tarafından summon edilmektedir. Savaşa dahil olur olmaz healarların üzerinde doğru koşacaktır. Cloth userlar üzerinde 1500 dolaylarında hasar bırakmaktadır.

The Crone: Bu 5 mob'u indirdikten sonra The Crone spawn olacak. Eğer şansınız varsa spawn'dan önce combattan çıkarsınız ve mana&hp doldurabilirsiniz. The Crone'un 2 adet yeteneği vardır. İlk olarak etrafından yaydıgı Tornada çarptıgı oyuncuyu havalandırır ve düşme hasarı verir. Diğer saldırısı ise chain lightiningdir. 5 oyuncuyu aynı anda etkiliyebilen bu büyünün hasarı 2700-3200 arasındadır.

Strateji:

Bu savaşta başarılı olmanın ön önemli koşulu herkesin kendi işine konsentre olup, sakin olmasıdır. NPC ile konuştuktan sonra moblar sahnede belirecekler. Mobların hepsi aynı anda savaşa katılmıyorlar. Dorothee'den başlayarak sırasıyla Roar, Strawman, ve Tinhead savaşa 2-3 saniye arayla dahil oluyorlar.

Dorothee tanklanamaz olduğundan ve random water boltları sağlam vurduğundan raid'in öncelikli hedefi olacaktır. Zaten kendisi az hp ve armor değerlerine sahip olduğundan indirmeniz hızlı olacaktır.

Roar savaş başlangıcından itibaren bir warlock tarafından fear lock'a alınabilir. Dikkat edilmesi gereken nokta; Roar fearda iken line of sight'dan çıkması ve fear etkisinden kurtuldugunda kontrolden çıkması. Fear lock yapan oyuncu buna dikkat etmeli ve Dorothee indirildiğinde raid'in ikinci hedefi olmalı zira sağlam ve hızlı vuran bir boss.

Strawman bir fire mage tarafından rahatlıkla kitelanabilir. Aldıgı fire büyüsü ile 6 saniye süresince zihni karışan bu yaratık kimseye zarar veremez. Roar aşıldıktan sonra raid'in üçüncü hedefi için idealdir.

Tinhead savaşa dahil olur olmaz bir warrior tarafından karşılanmalı. Üzerinde bir frost mage 3-4 stack debuff yapıp hareket hızını düşürdükten sonra tankınız aggroyu mage'e gönül rahatlığı ile bırakabilir. Aksi taktirde tek debuffla kitelamak imkansızdır. Üzerinde %80 yavaşlatma etkisiyle bir mage için kitelaması çok kolaydır. Strawman'dan sonra raid'in hedefidir.

Tito savaşın başında bizimle olmayan, sonradan Dorothee tarafından çağırılan bir mobdur. Dorothee indirildikten sonra kolayca indirilebilir. Kendisinin armor ve hp değerleri çok düşüktür zaten. Eğere Dorothee'den önce Tito'yu öldürürseniz, Dorothee enrage'e girecektir.

Tüm moblar öldükten sonra 1-2 saniyeliğine combat'dan çıkacaksınız. Bu esnada hemen hp&mana doldurun. The Crone spawn olduğunda, etrafından tornadolar çıkaracak. Bu tornadolar sizi havaya fırlatıp düşüş hasarı verir ancak önemli olan cast'nizi interrupt etmesi ki bu healar classların canını oldukça sıkabilir. Ayrıca boss chain lightining özelliği 5 kişiye kadar vurabildiğinden herkes birbirinden olabildiğince ayrı duracak. Aggroya da dikkat ederek The Crone'a dps yapılacak. Onun da direnmesi çok sürmeyecektir.


-Resim Silinmiş.
-Resim Silinmiş.

The Curator

The Curator, Karazhanın Menagerie bölgesinde bulunan "Arcane Guardian" bir bosstur. Sahip olduğu HP 200.000 dolaylarındadır.
Kendisi taunta immunedir!!


Yetenekleri:

Melee Hasar: The Curator'un iyi donanımlı bir tank üzerindeki hasarı 3.000 dolaylarındadır.
Summon Astral Flares: Boss yaklaşık olarak her 10 saniyede bir Astral Flare adlı addleri summonlar. Bu addlerin HP'leri 11.000-13.000 aralığında olup boss'un kendisi gibi taunt'a immunedir. Astal Flarelar kendisine 10 yard yakınlıkta olan oyunculara chain lightinig atar ve 3 oyuncuya kadar vurur. Hasarın ortalaması 700 dolaylarındadır.
Evocation: Boss'un manası bittiğinde magelerden tanıdık olduğumuz evocation yeteneğini cast etmeye başlar. Bu aşamada boss kimseye hasar vermez, add summonlamaz ve aldığı hasar %200 oranında artar. Evocation sona erdiğinde boss %100 mana oranına sahip olur.
Hateful Bolt: Boss o anda en yüksek HP değerine sahip olan ama aggro değerinde en üstte olmayan (Main tankımız yani) oyuncuya 4.000-5.500 aralığında hasar veren Hateful Bolt fırlatır.
Berserk: Çarpışmada 12 dakika aşıldığında wipe olmanız an meselesi.
Enrage: Curator'un hp'si %15 oranına geldiğinde enrage'e girecek. Bu fazda add summonlaması duracak. Hatefull bolt ve melee saldırıları oldukça yükselecek.
Ayrıca boss arcane damage'a immune.


-Resim Silinmiş.

Öncelikle chain lightiningden minimum hasarla çıkmak için raid üyeleri birbirinden ayrı duracak. Öte yandan boss üzerinde sürekli dps yapacak bir rogue ya da dps warrior bırakmak faydanıza olacaktır. Bu sayede hateful boltların hedefi o oyuncu olacaktır. (rogue cos yeteneği ile hateful boltlarla rahatça baş edebilir)

Boss'un summon ettiği Astral Flare adlı addler hemen indirilmeli, aynı anda 2 add olmamalı kısaca. Boss, manası bittiğinde evocation cast etmeye başlayacak ve 20 saniye süren bu cast sırasında aldığı hasar artacak. Evocation sırasında healer classlar dahil herkes hasar verecek. Hatta priestler'in shadowfiend'i savaşın evocation aşamasında kullanması oldukça yarar sağlayacaktır. Hem normalden daha fazla hasar verecekler hem de mananınızı restore edeceksiniz.

Boss %15'e geldiğinde enrage moda girecek. Bu aşamadan sonra elinizde ne var ne yok boss'a göndererek indirmeniz gerekli.


Terestian Illhoof

Yetenekleri:

Terestian yanında elite imp ile gelen bir satyr boss. Terestian'ın melee hasarı oldukça sağlam, imp'nin cloth üzerinde hasarı 2.000 dolaylarında. Terestiandan önce elite imp'i indirdiğiniz taktirde Terestian "Broken Pact" kazanacak ve bu buff ile verdiği hasar %25 oranında artış gösterecek.

Summon Imp: Boss belirli aralıkla elite olmayan imp summonlamaktadır. Bu implerin hpsi 5k olup 250-500 aralığında Fireball atar.
Sacrifice: Terestian belirli aralıklarla random bir oyuncuyu odanın merkezindeki altara summonlar. Summonlanan oyuncu paralayze olur, demonların chain hasarına maruz kalırsınız. Her tick'de 1.500 hasar alırsınız ve saniyede 2-3 tick almanız çok rahat. Ayrıca bu Terestian' heallar. Dark Chainler acilen indirilmeli ayrıca Sacrifice edilen oyuncu heal edilmeli. Chainler'in HP'si 12.000 dolaylarında.
Amplify Flames: Terestian'ın elite imp'nin attığı bu debuff ile aldığınız fire hasarı 500 arttırır bu da summon olan implerin fireball yeteneğinin can sıkıcı olmasına sebebiyet verir. Bu yüzden Terestian'ın elite imp'i Kil'Rek off tank tarafından tanklanarak hızlıca kesilecek. Bu aşamada boss Broken Pact kazanacak ve 30 saniye sürecek. Broken Pact sona erdiğinde Kil'Rek tekrar spawn olacak!

Berserk: Çarpışmada 10 dakikalık zaman aşıldığında Terestian berserk'e girecek. Her 2-3 saniyede tüm raid'e 7.000 vuran shadowbolt volleys cast etmeye başlayacak. Bir başka deyişle raid'i wipe edecek.

-Resim Silinmiş.

Bu çarpışmada 2 tank kullanacağız. Main tankımız bossu alırken off tank bossun elite impini alacak. Seri bir şekilde elite imp Kil'Rek'i kesicez. Daha sonrasında iki tarafta bulunan portaldan elite olmayan impler summon olmaya başlayacak. Bu addler warlocklar tarafından tanklanabilir (warlock'un üzerine dampen magic iyi olur ve nether protection varsa tadından yenmez). Tanklayan warlock Terestian üzerinde sürekli Seed of Corruption cast ederek implerele baş edebilir.

Sacrifice olan oyuncu kesinlikle ölmemeli ve warlock dışında herkes tüm gücüyle chainlere abanmalı ve sacrifice'a maruz kalan oyuncu kesinlikle heal ile desteklenmelidir. Mage'in Ice Block'u ya da paladinin divine shield'i sacrifice'ı kırmaktadır. Kil'Rek her spawn oluşunda off tank hemen ilgisini çekip indirilmelidir. Chainlerden sonra Kil'Rek'e dönülmesi uygundur. Görüldüğü üzere oldukça zor ve karışık bir savaş bizi bekliyor. Sacrifice'a dikkat edip boş zamanda Terestian'a dps vererek savaşı tamamlıyoruz. Tabii ki 10 dakikalık zaman dilimini aşmadan.


-Resim Silinmiş.
-Resim Silinmiş.

Shade of Aran

Medivh'im babası olan Nielas Aran'ın ruhu oğlunun kulesinde Karazhan boss'u olarak bizi karşılıyor. Bu güçlü mage'in ruhunun bu kulede nasıl tutsak edildiği ise bir bilinmez.

Yetenekleri:

Kendisi Karazhan'ın Guardian Library kısmında bulunmakta. Yaklaşık olarak 900.000 hp'ye sahip ve armor değerleri çok düşük (tipik mage). Savaşın geçtiği alan oldukça dar ve bu da işleri zorlaştıran bir değer etken. Aran hiçbir şekilde melee olarak saldırı kullanmamaktadır bu da onu tanklanamaz yapmaktadır. Aran raiddeki oyunculara rastgele (genelde HP'si az olanı bulur bu saldırılar) güçlü büyülerle saldırmakta.

Frostbolt: 3 saniyede cast eder, 4.400 hasar verir.
Fireball: 3 saniyede cast eder, 4.400 hasar verir.
Arcane Missiles: 5 saniye boyunca channeling eder, her saniyede 1.500 hasar verir ve castinizde interrupta neden olur.
Chains of Ice: 10 saniye boyunca sizi yere bağlar, dispell edilebilir.
Slow: Hareket hızınızı ve melee saldırı hızınızı 10 saniyeliğine düşürür, dispell edilebilir.
Conflagration: 10 saniye sürecek dot sonucu 8.000 hasar alırsınız, yanınızdaki oyuncuya az da olsa hasar sıçratır. Ayrıca bu saldırıya maruz kalan oyuncu hiç bir büyü ya da yeteneğini kullanamamaktadır.

Özel Yetenekleri:

Counterspell: 10 yard etrafındaki oyunculara AoE Silence etkisi verir, çok sık kullanır.
Blizzard: Saniyede 1700 hasar veren alan vuruşu. Oldukça geniş bir alana etkir. Sürekli hareket halinde olarak blizzard'dan kaçmanız gerekli.
Flame Wreath: Aran, kendisine yakın olan 3 oyuncu üzerinde (kimse yoksa etrafında kullanmaz bu yeteneğini) kullanır. Flame Wreath casti tamamlandığında ortaya 15 saniye boyunca hareket edecek alev çemberi çıkar. Çembere bir oyuncu girdiğinde tüm odadakilere 3.000-4.000 aralığında hasar verir.
Magnetic Pull&Super Arcane Explosion: Odadaki herkesi ortaya çekerek, slow efektini kullanır. Hemen arkasından yaklaşık 10 saniye sürecek Super Arcane Explosion büyüsünü cast etmeye başlayacak. Patlamaya maruz kalırsanız 12.000 gibi uçuk bir hasar alacaksınız. Ayrıca büyünün hasar verdiği alan 30 yard (oda toplamda 35 yardlık bir genişliğie sahip).
Water Elementals: Aran %40 HP'ye geldiğinde 4 adet water elemantal summon edecek. Bu elementalların yaklaşık olarak HP'leri 30.000 ve water boltları 1k-2k arasında hasar vermekte. 90 saniye süresinde elementaller yok olur.
Enrage: Eğer Aran manasını tüketirse tüm raide alan Polymorph atıcak ve su içmeye başlayacak. Manasını doldurduktan sonra tüm raide AoE Pyroblast cast edecek. Bu pyroblastların vereceği hasar 7.000-7.500 arasında.


Strateji:

Görüldüğü üzere Aran oldukça genişve güçlü yeteneklere sahip. Kendisi tanklanamaz olduğundan savaş boyunca full dps yapılacak. Her an üzerinde dot vs bulundurulmalı, savaşta kilit nokta olabildiğince çabuk indirilmesi gerektiği (enrage olmadan). Aran'ın normal yetenekleri interrupt edilebilir. Mesela fireball castini counterspell'le bozdugunuzda Aran 10 saniye boyunca Fireball yeteneğini kullanamaz hale gelir. Ancak özel yetenekleri hiçbir şekilde interrupt edilemez.

Savaş boyunca healerlar Aranın hedef aldığı oyuncuyu çok seri bir şekilde heal etmeliler. Yaşanacak bir oyuncu kaybı bile işleri çok zorlaştıracaktır. Aran sizi merkeze çekip AE cast etmeye başladığında alandan hemen çıkmaya çalışın.

Mana kullanıcıları Aran'a yaklaşmamalıdırlar. Aksi taktirde boss'un counterspell büyüsüne maruz kalacaksınız. Blizzard'a yakalanmamak da diğer önemli bir konu.

Aran'ın summonladığı water elemantaller banish edilebiliyor ya da fear. Elementalları kolayca fear lock'da tutabilirsiniz (90 saniye sonra kaybolacaklar zaten).


Netherspite

Netherspite oldukça güçlü olan bir Nether Dragon olup son bossdan önce 2. boss olur.

Bu savaş daha önce karşılaştıklarımızdan biraz farklı olduğundan alışma sürecimiz uzayabilir. Fakat doğru rota ve ritim yakalandığında oldukça eğlenceli ve kolay geçilebilecek bir boss Netherspite.

-Resim Silinmiş.

Netherspite birbirini takip eden iki fazdan oluşan bir encounter. Portal fazı da olarak bilinen ilk fazda 3 farklı renkte portal açılıyor. Bunlar:

Mavi Portal: Netherspite'a vurdugunda %1 hasar veren, playerlara vurduğunda: Verdiği hasarı %5 arttıran, aldığı healı %1 azaltan ve aldığı spell hasarı %8 arttıran buff/debuff yerleştirir
Kırmızı Portal: Netherspite'a vurduğunda aldığı hasarı %1 azaltır. Playerlara vurduğunda: Aldığı hasarı %1 azaltan, +5 Defans veren ve başlangıçta 31.000 +HP veren ve her saniye bu hp'den 1000 eksilten buff gelir
Yeşil Portal: Netherspite'a vurduğunda 4000 heal eder. Playerlara vurduğunda: yaptığı healingi %5 arttıran, büyülerin harcadığı manayı %1 azaltan ve maksimum manamızı 200 düşüren buff/debuff

Portalla Netherspite arasına girdiğinizde portallar size vurur. Encounter boyunca önemli olan nokta da burada. Doğru zamanda doğru kişi doğru yerde olmalı. Savaşta iki tank kullanılacak. Savaş başlar başlamaz main tankımızı kırmızı portal ile Netherspite arasına atlayacak ve aggroyu kapacak (kırmızı portal ile boss arasına giren kişi direkt aggroyu alır). Kırmızı portal tankımıza 2 ya da 3 stack verdikten sonra hemen dışarı çıkacak ve 2-3 saniye bekleyip tekrar içeri girecek. Mana kullanıcılarının manalarını dikkatli kullanması önemli, manası azalan yeşil portaldan uzaklaşmalı. 60 saniye sonucunda ilk faz sona erecek ve ikinci faza geçilecek. İkinci fazda; portallar ortadan kaybolacak ve Netherspite kendini banishleyecek. Bu fazda spell caster olmayan her class bossdan uzaklaşaral menzilden çıkmalı ve HP'sini yükseltmeli. Netherspite random olarak 4 oyuncuya 4k'ya kadar çıkabilen arcane hasarlar vermekte bu fazda. Spell caster classlar bu fazda %200 damage ile boss'a abanacak tabii bu playerlar heal altında tutulmalı. 30 saniye sonunda tekrar birinci faza geçecek ve bu böyle devam edecek. Ayrıca çarpışmada 9 dakika aşıldığında Netherspite enrage'e girecek ve raid'i wipe edecek. Ayrıca bossun her iki fazda da kullandığı sabit özellikler var. Nether Burn adlı yeteneği ile her 5 saniyede 1200 hasar veren bir debuff alırsınız (tüm raidin üzerine shadow protection buff atılmalı). Diğer can sıkıcı yeteneği ise, Void Zone Consumption.. Herhangi bir yerde bir void portal açılacak ve burada duran tüm oyuncular her 2 saniye 1k hasar alacak. Biraz pratikle kolayca aşılacak bir boss.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Yukarı Alt