ExcI

%1100,011
Kayıt
17 Kasım 2016
Mesajlar
3.180
Beğeniler
468
YILBRÜT ASGARİ ÜCRET
2 OCAK 2014$492
1 TEMMUZ 2014$534
2 OCAK 2015$511
1 TEMMUZ 2015$475
4 OCAK 2016$558
2 OCAK 2017$502
2 OCAK 2018$538
2 OCAK 2019$478
2 OCAK 2020$493
4 OCAK 2021$485
3 OCAK 2022$372
1 TEMMUZ 2022$386
2 OCAK 2023$534
3 TEMMUZ 2023$514
2 OCAK 2024$672
2 OCAK 2025$

Dipnot : İlgili tarihteki döviz kuru karşılığı belirtilmektedir
Dipnot : Haftalık 45 saat üzerinden hesaplanmaktadır
 
Son düzenleme:

ExcI

%1100,011
Kayıt
17 Kasım 2016
Mesajlar
3.180
Beğeniler
468
Hakikaten 2024 te yükseliş var halen de $587 dolar, fakat eskiye kıyasla alım gücü zayıf gibi bir gariplik seziyorum. Hani böyle skorun çok da bir önemi olmadığı maçlardan bir sezon geçiriyoruz sanki.
Gözle görünürde çoğu ürünün alımında güçlü bir artış var ama onlarında bazılarını inceliyorum mağazada yada internetteki yorumlarda, kalite düşüklüğü şikayet çok fazla. Gıda da özellikle fason ürün tehlikesi arttı.
Enflasyon nedeniyle fiyatlarda düşüklüğü sağlamak için kalite de bir oynama var gibi.

Şu aralar özellikle marka ürünlerin kendi siteleri üzerinden yaptıkları satışlar dahil E-Ticaret satışlarını inceliyorum , dar gelirli bile dişinden tırnağından attırıp marka ürünler satın alıyor gibi kaliteli ürün satışlarında yükseliş olmuş. geçen sene çok fazlaydı satışlar geçmiş yıllara göre. Kaliteli ürün önemi anlamaya doğru yönelme oluşmuş. enflasyondan ötürü

Tabi bu enflasyonun her alanda insan hayatına yönelik kötülükleri de var.

İnstagramda bir kurye firmasının reklamı çıktı karşıma reklam şu; bizimle çalışarak çalışma saatlerini kendin belirlemek istermisin. Aynı slogan fast food sektöründeki bir firmada da var ve daha böyle çok firmada var.
Düşündüm tabi bu sektörlerde böyle bir şey mümkün değil. Araştırdım kelime oyunu yapmışlarmış meğersem.
Olay şuymuş; Vardiya saatleri belirli. Kendin belirleyebileceğin kısım sana sunulan vardiyalardan birini seçmek. Öyle alarm ayarlar gibi ayarlama yok yani.

Bu iş hayatı kısmıydı birde tüketiciyi yanıltma kısmı var.
Olayda şu; geçen gün bir dürüm markasına gittim kasiyer dürümünüz küçük boymu olsun orta boy mu dedi.
Farkı sordum orta boy double oluyor dedi. Yani ortada küçük olan bir şey yok. Standart mı olsun yoksa double mı diye sormuyor küçük mü orta mı diyor. Orta kelimesinin kullanmasının amacı standartı çağrıştırmasından ötürü. Büyük dese yüksek fiyat göz korkutur.
Halbuki ortada büyük de yok ortada yok küçük de yok.
Standart mı double hepsi bu.

Sağlık sektörü kısmıma gelirsek o zaten malumunuz eczacılar başaktör o oyunda.
Reçetenin numarasını söylersin eczacı(maalesef o kişi eczacıdır) ekrana bakar eline ilaç alır sen o ilacı görürsün dersin ki doktor bu ilacımı yazmış eczacı cevap vermez. Kendi kafasına göre ilaç verir.
Ona göre İçeriği aynıdır ama yan etkisi ona tesir etmez çünkü o ilacı seninle birlikte kullanmaz. Doktorun bildiği gibi senin kimyanı bilmez. O reçeteki ilacı parayla almak isteeirsen o zaman stokta o ilaç vardır sana satar.

Özetle enflasyon etkisinden dolayı para kazanma ve dikkat çekme hırsı gitgide sektör sektör kötüleşiyor.
 
Son düzenleme:
Yukarı Alt